Public relations | Prøv presseomtale med en PR-kampagne

Presseomtale ved hjælp af en PR-kampagne

 

En PR-kampagne er et billigere og mere troværdigt alternativ til almindelig annoncering. En PR-kampagne fra Supra Media kan være kort eller lang og indeholde mange forskellige elementer alt afhængig af jeres behov. Typisk strækker en PR-kampagne fra Supra Media sig over 3, 6 eller 12 måneder.

Supra Media er ca. 40 % billigere end de store PR-bureauer, når det kommer til kampagner. Det skyldes, at vi også ønsker at kunne betjene små og mellemstore virksomheder og kommuner, som i reglen arbejder med andre budgetter end store virksomheder.

Vi har derfor sparet på huslejen, dyre middage og funklende kundegaver, så vi kan tilbyde fair priser til danske virksomheder.

Vælger I en PR-kampagne fra Supra Media, tilbyder vi følgende ydelser :

• 3-12 pressemeddelelser eller historier skrives og distribueres. Det kan eksempelvis være pressemeddelelser om en branchenyhed eller tvistede historier/vinkler ud fra den samme virksomhed
• Mere end 1600 medier som mulige modtagere og evt. skræddersyet medieliste
• Opringninger til aftalte medier for dialog og påvirkning
• Eventuelt startmøde og ubegrænset telefonisk rådgivning under kampagnen
• Løbende medieovervågning af PR på vegne af virksomheden

For at give et indblik i, hvordan en PR-kampagne fungerer og eksekveres, kommer her en gennemgang af, hvordan vi hjalp tryllekunstneren Sunny Cagara og IT-start-up’et Riidr.com.

Case
Tryllekunstneren Sunny Cagara og dennes manager ønskede at informere om et nyt forretningsområde: Tricktyveri.dk med rådgivning og foredrag om at undgå lomme- og tricktyveri.

Arbejdsgang
Kampagnen blev delt op i tre budskaber indeholdende nyheder om området tricktyveri og lommetyveri fra sommeren 2013 og fremefter.

Resultat
60+ omtaler i aviser af alle størrelser, onlineaviser, blogs, radio og TV. Højdepunktet i antal modtagere blev blandt andet Go` morgen Danmark, Go` aften Danmark, landsdækkende P4, Politiken, BT (online-TV + avis) osv. osv.

En række foredrag samt en større kunde på området opstod blandt andet som følge af kampagnen, der gjorde Sunny Cagara til “trickekspert” og opslagsnavn i et leksikon. Alene 30 sekunders reklame i forbindelse med program som Go` morgen Danmark koster 5.800 kr. ved køb af min. 18 spots, så besparelsen er massiv og omtalen troværdig.

 

pr-kampagne for tricktyveri dk

 

Case
Stadig flere borgere har købt en e-bog eller en lydbog gennem webshoppen Riidr.com, men ikke så mange kender de danske iværksættere bag succesen. Det har Supra Media været med til at ændre gennem en ny PR-strategi, der resulterede i en lang række historier i pressen.

Arbejdsgang
Pressemeddelelser og målrettede opkald til diverse medier. Arbejdet krævede et vis element af re-branding, da softwarefirmaet solgte sin webshop til JP/Politikens Hus og derfor måtte skifte navn undevejs. Firmaet hedder ikke Riidr, men Pubfront nu.

Resultat
45+ omtaler sammenlagt hen over en periode på cirka fire måneder er der kommet ud af samarbejdet hidtil – bl.a. i Berlingske, TV2 News, diverse dameblade og fagblade inden for retail.

“Vi samarbejder med Supra Media på PR-området, da vi som softwarevirksomhed løbende har et behov for at fortælle kunder og investorer, hvad vi kan bidrage med. Branding via medier har den effekt, at vi ikke selv indrykker annoncer, der påstår noget – men fremstår seriøse og interessante gennem artikler og tv,” forklarer Anders Breinholst, salgschef i Pubfront.

 

pr-bureau-collage-riidr-omtale