Pressemeddelelser | Prøv en pressemeddelelse der virker

Journalistiske pressemeddelelser

 

Supra Media er specialiseret i pressemeddelelser, der stadig er en af de mest benyttede metoder til at generere omtale. Vores personlige såvel som målgruppemæssige bekendtskaber kan hjælpe jeres produkt til at blive mere kendt, og det er klart, at holdningsbearbejdelse og lobbyarbejde er en del af nutidens PR og branding.

Pressemeddelelserne kan stå alene eller kombineres med et utal af virkemidler. De kan afsendes såvel online som offline, alt efter hvad der giver kunden bedst mulighed for omtale.

For at give en ide om, hvordan vi hos Supra Media planlægger og eksekverer PR målrettet udvalgte medier, kan du her læse hvordan vi hjalp firmaet Adform ApS til at opnå en større synlighed. Ønskes der en mere bred strategi og mange opringninger til diverse medier, kan en PR-kampagne på månedsbasis f.eks. anbefales.

Case
IT-firmaet Adform ApS havde et ønske om større synlighed. Selvom virksomheden sad på 80 % af markedet indenfor en specifik IT-niche i Skandinavien, var der kun få erhvervsfolk og investorer, der kendte til dem. Adform ApS ønskede en mere bred brading for at oplyse om efterspørgslen på deres produkter i resten af Europa.

Arbejdsgang
Supra Media og Adform ApS mødtes og fastsatte mål og succeskriterier for den kommende idé.
Virksomheden ønskede eksempelvis at opnå omtale i erhvervsdagbladet Børsen, med en historie om virksomhedens vækst.

Her efter påbegyndte vi hos Supra Media at udarbejde materiale om virksomheden, vi oprettede et mediearkiv til pressebrug og foretog opringninger til relevante journalister hos Børsen.

Der lykkedes Supra Media at få sat et interview op, hvor direktøren fra Adform ApS berettede om den store fremgang til journalisterne fra Børsen. Direktøren blev som en del af samarbejdet med Supra Media briefet inden interviewet.

Resultat
En helsides omtale i Børsen under overskriften ”IT-virksomhed buldrer frem” samt artikelhenvisning på avisens forside.
Sammenlignet med annoncepriserne for en helside i Børsen sparede Adform ApS ca. 85 % på denne marketingidé ved at samarbejde med Supra Media.

Og så er redaktionel omtale endda mere troværdig end annoncer. Amerikanske bureauer taler typisk om en faktor 2,5 i omtalens favør.

 

pressemeddelelser og enkelthistorier pr