PR-nyheder | Public relations - blog og betragtninger

Negativ søgemaskineoptimering i vækst

Nyhed fra okt. 2016

Radio24syv har bragt et langt morgenfladeindslag på ti minutter med Supra Media-stifter Søren Lillesøe d. 29.9. Indslaget omhandler negativ søgemaskineoptimering, og hvordan dette fungerer i praksis på Google.dk. Mange virksomheder – ofte webshops – kan være ramt uden at vide noget om det. “Pornobombe” skrev Børsen om fænomenet inden for søgemaskineoptimering (SEO), der dog ikke kun handler om links vedrørende porno ifølge Sørens erfaringer.

Det er muligt at lytte til indslaget ved at klikke på ikonet ud for lydbidden:
http://www.radio24syv.dk/programmer/24syv-morgen/14572653/24syv-morgen-0605-29-09-2016-1/

Hvis I selv er ramt af “linkbomber” eller har mistanke om det, kan en SEO-analyse og evt. oprydning bestilles gennem Søren.
 

Numseskum – den skæve vinkel til omtale

Nyhed fra sept. 2016

For tiden bruges der blandt andet tid på PR for hygiejneleverandøren CleanSupply A/S, som har rettigheder til at sælge Hagleitners nye skum til toiletpapir. Hagleitner er Europas pendant til Johnson & Johnson (kendt for mange hygiejneprodukter til hjemmet samt medicin), og der er brugt  13 år på at udvikle skummen, der opløser sig selv og derfor ikke bliver på huden.

skjern-tarm-ugeblad-14-9-2016

CleanSupply A/S’ direktør Jørgen er en humoristisk fyr, der godt kunne se værdien i at navngive skummen noget i pressen, som folk kan huske – og hvad er bedre end noget, der udløser et smil fra selv den sureste avislæser?

Kampagnen for careMOUSSE er igangsat og har blandt andet udløst omtale i metroXpress og på Politikens berømte bagside, der har kørt gennem mange år med fiffige historier fra ind- og udland. Ugebladet for Tarm (!) og omegn er dog også værd at nævne blandt succeserne.

På de sociale medier er hastagget #numseskum i øvrigt blevet startet op af en bruger (klik i linket for info). Selve ordet er også fantastisk, ikke?

 

Nyheder omkring søgemaskineoptimering

Nyhed fra april 2016

Supra Media-stifter og SEO-ekspert Søren F. Lillesøe har her i foråret medvirket i et interview på det coole IT-startup Testomatos internationale blog om online-PR og marketing. Temaet er SEO – nærmere betegnet, hvordan Googles algoritme anno 2016 ser på små- og mellemstore virksomheders hjemmesider samt tendenser i markedet. Besøg Testomato nu og prøvekør evt. deres testsoftware til hjemmesider.

Det er også muligt at læse en artikel på E-pressen om Googles nye annonceformat indført i februar, der gør forretningen bedre for søgegiganten, men potentielt gør kunde-leads dyrere for specielt de mindre annoncører. E-pressen var en af Danmarks første gratis netaviser og eksisterer stadig i bedste velgående, dog med mænd som målgruppe efter en rebranding for nylig.

 

Samling af søgemaskine-merchandise vokser

Nyhed fra juni 2015

Supra Media har på de sociale medier tidligere fortalt om de mange produkter inden for søgemaskine-merchandise, der er kommet ind via kontakter i ind- og udland.

Stifter Søren F. Lillesøe er dog så glad for at samle og forbruge de mange genstande, hvorfor vi gerne modtager mere – især den i DK så anonyme søgemaskine Bing er underrepræsenteret … Samlingen tæller for tiden disse genstande:

– Blokke fra Google
– Grå t-shirt fra Google
– Keyhangere fra Google
– Legolook USB-nøgle  fra Google
– Rød kuglepen fra Google
– Selvlysende kuglepen fra Yahoo (sjælden)
– USB-hubmand fra Microsoft Advertising
– Rød notesbog i læder fra YouTube (cool, cool)
– Solbriller fra Facebook (næsten også en søgemaskine)
– Defekte ting: Kuglepenne og krus fra Google (send mere, tak)

 

Ny case om presseomtale til softwarefirma

Nyhed fra januar 2015

Mange danskere har købt e-bøger eller lydbøger gennem webshoppen Riidr.com, men ikke så mange kender iværksætterfirmaet bag succesen. Det har Supra Media dog været med til at ændre på gennem en aktiv PR-strategi, som har resulteret i en lang række historier i dansk presse.

Det er muligt at læse en case om forløbet, der strakte sig over samlet cirka fire måneder, i dette link om målrettede PR-kampagner gennem brug af pressemeddelelser.

pr-bureau-collage-riidr-omtale

 

Glædelig jul på public relations-manér

Nyhed fra december 2014

Her på PR-bloggen bringer vi en lille jule- og nytårshilsen til det danske folk i erhvervslivet. De fleste kunder burde have modtaget det officielle Supra Media-julekort – i år sendt elektronisk og som en video med robotter.

Alligevel lægger vi den lige ind her, så alle kan se tegnefilmen og nyde robotterne for fuld udblæsning:

Hvis jeres firma ønsker succes i 2015, gælder det om at bryde gennem lydmuren i et mediebillede stadig mere oversvømmet af reklamer og indtryk. Bliver virkemidlet PR mon et værktøj at anvende?

Benyt lejligheden til at booke et møde nu ang. mulighederne for succes med public relations – få en gratis PR-vurdering.

 

Bryllupskager fik opmærksomhed online

Nyhed fra oktober 2014

Vi er for tiden i gang med et samarbejde med den trendy konditorkæde Strangas i København. Strangas havde en ambition om en større synlighed – og indirekte salg – gennem nettet, hvorfor de kontaktede Supra Media, og forhørte sig om mulighederne for succes.

Vi kom i fællesskab frem til, at den løsning der passede bedst til deres behov, var en no cure no pay-SEO-løsning.

SEO-løsningen skulle sikre, at Strangas blev fundet på Google. Før kampagnens start blev Strangas kun fundet på én ud af de fem mest oplagte søgesætninger med trafik for et konditori. Opgaven for os var at sikre varige side ét-placeringer på Google.dk inden for alle fem søgefraser, bl.a. “bryllupskager” og “konditori København”.

Ved hjælp af en lang række SEO-værktøjer lykkedes det at analysere Strangas’ synlighed på nettet, og vi opnåede de ønskede placeringer for alle fem søgefraser på Google inden for nogle uger gennem SEO på virksomhedens hjemmeside samt arbejde og links via eksterne sites. No cure no pay-aftalen med Supra Media betød, at Strangas kun betalte i de måneder, hvor vi sikrede deres hjemmeside den rigtige placering på Google.

Du kan læse Martin fra Strangas’ vurdering af vores arbejde under afsnittet om no cure, no pay-SEO her på den spritnye hjemmeside !